IBS a 12 týdenní dieta

IBS - 12 týdenní dieta
IBS a 12 týdenní dieta

Pokud trpíte IBS – syndromem dráždivého tračníku, jídlo může často představovat výzvu. Je dobré vědět, které jídlo může zhoršit příznaky, nebo přinést nechtěné reakce. Toto se liší u každého člověka a neexistuje na to univerzální odpověď. Ale postupnými kroky byste měli vědět zjistit, která jídla mají vliv na symptomy. 4 kroky 12 týdenní IBS diety:

  1. Udělejte si seznam potravin, o kterých si myslíte, že vám mohou zhoršit IBS. Pokud si nejste jisti, které jídlo vám vadí, začněte seznam s vlákninou, čokoládou, kávou a ořechy.
  2. Jednou za čas, odstraňte potravinu ze seznamu na zhruba 12 týdnů, abyste spatřili případné zlepšení.
  3. Pokud zlepšení nezpozorujete po 12 týdnech, začněte to jídlo znovu jíst a zkuste vyloučit to další na seznamu.
  4. Začněte tuto dietu s vlákninou.

Existují dva druhy vlákniny – rozpustná (zelenina a ovoce) a nerozpustná (obiloviny). Nerozpustná častěji způsobuje více problémů. Jednoduché vyloučení obilné vlákniny z jídelníčku, které běžně najdeme v pšeničném chlebu, snídaňových cereáliích, cereálních tyčinkách, může být velmi užitečné.

 

 

Napsat komentář